Menu

Vil du være med?

Ledige stillinger

Rektor på Mulernes Legatskole

Mulernes Legatskole søger en visionær, synlig og dialogorienteret rektor, der vil glæde sig til at videreudvikle gymnasiet i tæt samspil med elever, medarbejdere og bestyrelse.

Mulernes Legatskole er et veldrevet gymnasium med en naturskøn beliggenhed og fantastiske fysiske rammer og faciliteter. Skolen har ca. 550 elever fordelt på 19 stx-klasser, 4 hf-klasser og 80 medarbejdere.

På Mulernes Legatskole hersker en helt særlig ”mulerånd”, der både relaterer sig til atmosfæren og et værdisæt, hvor der er plads til at være den, man er. Elevgruppen er mangfoldig, og fællesskabet er stærkt på tværs af klasser og årgange. Kulturen er præget af fællesskab, faglighed og kreativitet. Trivslen og løfteevnen er god.

En meget høj grad af medindflydelse for medarbejdere og elever er et særligt karakteristikum for Mulernes Legatskole. Lærerne har medindflydelse på arbejdets planlægning og gennemførelse, mens eleverne mere har indflydelse på skolens hverdag og liv. Det tætte samarbejde går hånd i hånd med læring, dannelse og trivsel. Skolen har engagerede og fagligt kompetente lærere, som brænder for at skabe den bedst mulige undervisning for eleverne, og sammen med eleverne bidrager de aktivt til skolens udvikling.

Vores nye rektor skal være en samlende figur. Vi forventer, at du praktiserer en tillidsbaseret og samarbejdsorienteret ledelsesstil, hvor både elever og medarbejdere inddrages aktivt. Vi ser også gerne, at du er strategisk, analytisk og en dygtig kommunikator. Du bliver skolens ansigt udadtil, hvor du er opsøgende og netværksskabende og på den baggrund skaber opmærksomhed om og profilerer skolen i relevante sammenhænge.

Læs mere om stillingen i job- og personprofilen her via linket til højre.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte en af følgende:

  • Bestyrelsesformand Hans Luunbjerg på tlf. 20 43 80 39
  • Konstitueret rektor Ulla Haue-Pedersen på på tlf. 24 90 87 78
    eller
  • Partner i Genitor Trine Kern Schandorff på tlf. 31 41 02 55 eller ts@genitor.dk.

Ansøgningsfristen er den 1. marts 2024.

Tiltrædelse er den 1. maj 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Information om persondata og rettigheder når du søger job på Mulernes Legatskole

Hvis du søger en ledig stilling hos os på ML, registrerer vi dit navn og din adresse i vores it-system for at kunne besvare din ansøgning. Vi vil hermed informere dig om dine rettigheder og om hvordan vi behandler din ansøgning, og dermed om formålet med at vi registrerer oplysninger om dig.

Sådan arbejder vi med din ansøgning

Når vi læser din ansøgning, vurderer vi konkret dine kvalifikationer i forhold til stillingen. Et ansættelsesudvalg gennemgår alle ansøgninger når ansøgningsfristen er udløbet, og aftaler hvem vi indbyder til en personlig samtale med udvalget. Det er skolens mål er at besætte den ledige stilling med den ansøger som er bedst kvalificeret. Efter de personlige samtaler vil vi ofte søge yderligere oplysninger om den ansøger, som vi finder bedst kvalificeret, hvis han eller hun samtykker. Vi indhenter oplysninger om ansøgeren hos ansøgerens nuværende eller tidligere arbejdsgiver. Det kan også være, vi beder ansøgeren selv sende os flere oplysninger. De allerfleste gange får vi ingen negative oplysninger af betydning om ansøgeren. Når vi har besat stillingen, sender vi et skriftligt afslag til de øvrige ansøgere. De ansøgere som har været til samtale, forsøger vi også at kontakte telefonisk.
Hvis du siger nej til, at vi kan søge yderligere oplysninger om dig, må du forvente at få afslag på din ansøgning. Hvis du siger ja, og vi finder oplysninger, som gør os betænkelige ved at ansætte dig, får du oplysningerne til kommentering inden vi tager stilling til, om vi skal afslå at ansætte dig. Du får en frist til at kommentere oplysningerne.

Dine rettigheder

Du har nogle rettigheder i forbindelse med vores behandling af din ansøgning fordi den i meget vidt omfang foregår elektronisk:

• Ret til at se oplysninger (indsigtsret)

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, samt en række yderligere oplysninger.

• Ret til berigtigelse (rettelse)

Du har ret til at få urigtige oplysninger om dig selv rettet.

• Ret til sletning

I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige generelle sletning indtræffer.

• Ret til begrænsning af behandling

Du har visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Hvis du har ret til at få begrænset behandlingen, må vi fremover kun behandle oplysningerne – bortset fra opbevaring – med dit samtykke, eller med henblik på at retskrav kan fastlægges, gøres gældende eller forsvares, eller for at beskytte en person eller vigtige samfundsinteresser.

• Ret til indsigelse

Du har i visse tilfælde ret til at gøre indsigelse mod vores eller lovlige behandling af dine personoplysninger.
Du kan også gøre indsigelse mod behandling af dine oplysninger til direkte mar-kedsføring.

• Ret til dataportabilitet

Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format samt at få overført disse personop-lysninger fra én dataansvarlig til en anden uden hindring.

Dine rettigheder er beskrevet i databeskyttelsesforordningens kap. 3.

Rektor den 21.5.2018